موسیقی ایرانیان

ساخت وبلاگ
سیمین غانم

سیمین غانم

کنسرت ویژه بانوان «سیمین غانم» هنرمند بنام موسیقی ایران در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود و این خواننده با همراه گروهش به اجرای قطعاتی از آثار گذشته و همچنین آثار جدید می‌پردازد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۵ در تالار وحدت برگزار خواهد شد و غانم در این برنامه قطعات خاطره‌انگیزش را برای دوستدارانش اجرا می‌کند.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت «ایران کنسرت» به آدرس iranconcert.com مراجعه کنند.

+خرید آنلاین بلیت این کنسرت

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 136 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:14

۱۴۰۱x788-pitbull-and-enrique-at-prudential-24به نظر می‌رسد دیگر این روزها رسانه ملی تنها دو ماه در سال مخاطبان جدی پیدا می‌کند؛ ماه مبارک رمضان و عید نوروز. پس طبیعتا دست‌اندرکاران مجموعه‌های تلویزیونی این موقعیت را از دست نمی‌دهند و به موضوع آهنگسازی و خواننده تیتراژهای ابتدایی و انتهایی مجموعه‌هایشان نگاه ویژه‌ای دارند؛ چراکه خوب می‌دانند همین خواننده‌ها و موسیقی‌ها می‌توانند به تنهایی تا سال‌ها بِرندی معتبر برای مخاطبانی باشند که شاید این روزها موسیقی و تیتراژ برنامه‌ها، حتی برایشان از مضمون آنها هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به هر ترتیب، در آستانه سال نو تلاش کردیم با یک نگاه اجمالی به مهم‌ترین مجموعه‌ها و برنامه‌های نوروز سال ۹۵ در رسانه ملی، شرح مختصری از فضای امسال آهنگسازی و ملودی آثار داشته باشیم که به نتایج جالبی هم رسیدیم؛ آن هم حضور حداقلى چهره هاى جریان اصلى موسیقى، در رسانه ملی.

* همکارى علیرضا عصار و علیرضا افکارى در تجربه‌اى متفاوت

علیرضا عصار که برای اولین‌بار اجرای تیتراژ را در رسانه ملی تجربه کرده، تیتراژ ابتدایی برنامه تحویل سال شبکه اول سیما بهنام «یکِ یک» را خوانده که قرار است با اجرای علی ضیا، در لحظات آغاز سال ۹۵ روی آنتن برود. قطعه جدید این خواننده در عین داشتن مهر و امضای همیشگی‌اش، حال و هوای متفاوتی دارد. این خواننده قدیمی موسیقی پاپ درباره تجربه تولید این قطعه به «موسیقى ما» می‌گوید: «این ترانه برای خود من تجربه بسیار جدید و لذت‌بخشی است. موسیقی این کار از ساخته‌های علیرضا افکاری است که شعر آن را حسین غیاثی سروده و تنظیم آن هم برعهده سعید زمانی بوده است. بار اول است که با هر سه این دوستان همکاری می‌کنم که برایم تجربه بسیار دلچسبی بوده است و امیدوارم مردم هم آن را دوست داشته باشند. در این کار سعی کرده‌ام از قالب قبلی خودم بیرون بیایم و بیشتر به ملودی نزدیک شوم که مجموعا شبیه کارهایی که از من شنیده شده نیست.» علی ضیا امسال برای این برنامه اتفاقات متفاوتی را تدارک دیده که مهمترین مساله خبرساز آن، مسابقه استعدادیابی است. قرار است چهره‌های جوان و مستعد که تاکنون آلبومی در بازار منتشرنکرده‌اند اثری از خود، برای برنامه «یکِ یک» ارسال کنند و داوران این برنامه نفر برگزیده را انتخاب کنند. در ادامه از سوی دست‌اندرکاران برنامه تحویل سال شبکه یک، به این هنرمند شعر و موسیقی داده می‌شود تا تیتراژ پایانی برنامه را اجرا کند. نکته حائز اهمیت فراخوان علی ضیا برای کشف خواننده مستعد این است که افرادی که تمایل به شرکت در این رقابت دارند، نباید پیش از این آلبومی را در بازار موسیقی منتشر کرده باشند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که کلیپ جدیدی هم از گروه «پالت» در این برنامه پخش خواهد شد.

* گروه «داماهی» اولین تجربه تیتراژخوانی خود را با سریال سعید آقاخانی آغاز می‌کند

تقریبا نوروزی نبوده که سعید آقاخانی برنامه‌ای برای تلویزیون نداشته باشد. او امسال هم دست‌پر به رسانه ملی آمده و سریال «بیمار استاندارد» را با همراهی بهرام توکلی برای پخش از شبکه سوم سیما آماده کرده است. آقاخانی که اکثرا تیتراژ سریال‌هایش را خارج از فضای مِین‌استریم پاپ ایران انتخاب می‌کند، این‌بار هم همان مسیر را در پیش گرفته و قرار است گروه «داماهی» خواننده هر دو تیتراژ این برنامه باشد. دارار دارایی، سرپرست گروه «داماهی» درباره تیتراژ این سریال که اولین تجربه تیتراژخوانی آنها هم محسوب می‌شود به «موسیقی ما» می‌گوید: «این کار برعکس موسیقی‌های قبلی ما، تقریبا یک موزیک استاندارد پاپ است اما همچنان امضا و صدای «داماهی» در آن مشهود است. طبق روال گروه، رضا کولغانی خواننده این اثر است و شایان ریاحی، حمزه یگانه،ابراهیم علوی و من نوازنده‌های این کار هستیم.» او درباره ترانه این کار هم می‌گوید: «ترانه این کار را کیان ایرجی سروده که برای اولین‌بار است با «داماهی» همکاری می‌کند.شعر ما به نوعی الهام گرفته از سناریوی خود سریال است وبرخلاف قطعات آلبوم، این آهنگ به دلیل محدودیت‌های تلویزیون،کوتاه است.» یحیی سپهری‌شکیب که ساخت موسیقی متن این برنامه را برعهده داشته، معرف گروه «داماهی» برای این سریال هم بوده است. دارایی در این‌باره می‌گوید: «پیشنهاد این کار از طرف آهنگساز سریال، یعنی یحیی سپهری‌شکیب بود. او دنبال صدایی کمتر شناخته شده و خارج از جریان اصلی موسیقی پاپ ایران بود و به همین دلیل برای ساخت تیتراژ این برنامه، به ما پیشنهاد داد. علاوه بر آن، ما سعید آقاخانی و بهرام توکلی (نویسنده) را هم خیلی خوب می‌شناختیم و به این ترتیب همه چیز دست به دست هم داد تا این کار را انجام دهیم.»

* حضور پررنگ گروه «بمرانی» در ویژه برنامه‌های نوروزی/ «بمرانی» بار دیگر تیتراژ برنامه «خندوانه» را می‌خواند

سری سوم «خندوانه» برنامه پرطرفداری که خیلی زود مورد استقبال مردم قرار گرفت، بار دیگر از شبکه «نسیم» به مدت طولانی‌تری مهمان خانه‌های مردم شده است. این‌بار هم گروه «بمرانی» موزیکی را برای تیتراژ این برنامه آماده کرده که از نوروز، هر شب روی آنتن خواهد رفت. بهزاد عمرانی، خواننده گروه درباره آن به «موسیقی ما» می‌گوید: «برای ویژه برنامه «خندوانه» در روز اول عید، اثر جاودانه «نوروز» را -که آن را با صدای زنده یاد احمد عاشورپور شنیده‌ایم- آماده کرده‌ایم که با گروه اجرا می‌کنیم. علاوه بر آن، تیتراژ این برنامه را هم ساخته‌ایم که البته فرصت کوتاهی برای این کار داشتیم و آن را که فضایی کانتری و بلوز دارد، تماما در استودیو شخصی خودمان ضبط کرده‌ایم. راستش تیتراژی که برای سری دوم «خندوانه» آماده کرده بودیم، خیلی مورد رضایت خودمان نبود چراکه قطعه دیگرى براى آن آماده کرده بودیم که تلویزیون آن را به دلیل ویدئویی که برایش ساخته بودیم قبول نکرد و در نتیجه آهنگ دیگرى را جایگزینش کردیم. برای همین سعی کردیم این‌بار کار ویژه‌تری انجام دهیم که امیدواریم اتفاقات خوبی برای آن بیفتد.» در ضمن تیتراژ ابتدایی این برنامه هم کاری از گروه «بمرانی» است که صرفا یک موسیقی اینسترومنتال (سازی) است. البته این تنها حضور نوروزی «بمرانی» در تلویزیون نیست که مانی مزکی (نوازنده سازهای بادی و سرپرست گروه بمرانی) درباره آن می‌گوید: «برای ویژه برنامه شبکه ۴ به همراه بهزاد، قطعه «نوروز تو راهه» ثمین باغچه‌بان را به همراه ساز دهنی و گیتار اجرا کرده‌ایم که شب عید از این شبکه پخش خواهد شد. این قطعه در آلبوم «رنگین کمان» است که برای ارکستر سمفونیک ساخته شده و سال ۵۷ با ارکستر سمفونیک رادیو وین به اجرا درآمده است. این آلبوم که برای موسیقی کودکان ساخته شده، یکی از آثار مهم ثمین باغچه‌بان است که برای نسلی که از سنین کودکی به آن گوش سپرده‌اند، خاطره‌انگیز و دلنشین است. برای ما هم همین همین حس را تداعی می‌کند که امیدواریم مورد توجه مخاطبانمان قرار بگیرد.»

* همکاری مهران مدیری و مهیار علیزاده در دو برنامه نوروزی؛

«دورهمی» و «زعفرانی» برای اولین‌بار است که مهران مدیری و مهیار علیزاده با یکدیگر همکاری می‌کنند که این همکاری منتج به ساخت دو تیتراژ برای رسانه ملی در نوروز ۹۵ شده است. مهران مدیری در سال جدید برنامه‌ای با عنوان «دورهمی» را روی آنتن شبکه «نسیم» می‌برد که موسیقی تیتراژ این برنامه توسط مهیار علیزاده ساخته شده و این کارگردان و بازیگر باسابقه هم آن را اجرا کرده است. موسیقی تیتراژ «دورهمی» با تمامی کارهایی که علیزاده تا کنون ساخته، تفاوت دارد. او این‌بار به سراغ موسیقی فیوژن با گرایش جَز رفته و خبری از ساخته‌های ارکسترال او در این کار نیست. دومین پروژه‌ای که مدیری و علیزاده در آن همکاری کرده‌اند به تیتراژهای ابتدایی و پایانی سریال «زعفرانی» مربوط می‌شود که از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت. آثاری که این دو هنرمند برای سریال نوروزی شبکه دوم سیما آماده کرده‌اند فضای متفاوتی دارد که مهیار علیزاده درباره آن می‌گوید: «یک قطعه، ریتمیک با تم خراسانی و شعری از مولانا و هم‌خوانی حمیدرضا ترکاشوند است که تنظیم آن با همکاریپیمان حاتمی انجام شده و یکی هم تصنیفی با شعری از استاد محمدعلی بهمنی است که تنظیم آن را بهنام ابوالقاسم برعهده داشته است.» مهیار علیزاده که این موسیقی‌ها، دومین حضورش در تلویزیون محسوب می‌شوند، سازنده موسیقی متن مجموعه «زعفرانی» هم هست و قطعاتی که او برای متن این سریال ساخته، متمایل به موسیقی فولکلور خراسان هستند. سریال «زعفرانی» به تهیه کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی حامد محمدی این روزها در لوکیشین‌های مختلف مراحل ضبط را پشت سر می‌گذارد که مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، هادی کاظمی و مهران احمدی از جمله بازیگران حاضر در این مجموعه هستند.

* آریا عظیمى نژاد با موسیقى سریال «قرعه» مهمان نوروزى شبکه سه مى‌شود

سریال «قرعه» که دقیقه نود به سریال‌هاى نوروزى تلویزیون اضافه شده، قرار است هر شب از شبکه سوم سیما با موسیقى آریا عظیمى نژاد مهمان خانه‌هاى مردم باشد. آریا عظیمى نژاد، نوازنده سه تار و آهنگساز ایرانى که هر سال تلاش می‌کند موسیقی متفاوتی را در فیلم‌های نوروز ارائه دهد و فصل مشترک آثارش معمولا بهره‌گیری از تم‌ها و ملودی‌های نواحی مختلف ایران نظیر خراسانی و مازندرانی و سیستانی و بوشهری است، تاکنون براى فیلم‌ها و سریال‌هاى زیادى از جمله «پایتخت»، «دودکش»، «میم مثل مادر» و … موسیقى ساخته و تجربه کار با کارگردان‌هایی مثل سیروس الوند، کمال تبریزى و فریدون جیرانى را در کارنامه کارى خود دارد که این بار موسیقى‌اش را با سریال «قرعه» به کارگردانى برزو نیک نژاد، به گوش‌ها مى‌رساند. فریبا متخصص، هدایت‌ هاشمی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، غلامرضا نیکخواه، علی صالحی، اشکان اشتیاق و محمدرضا علیمردانی از جمله بازیگرانى هستند که در این سریال طنز به ایفاى نقش پرداخته‌اند.

* احسان علیخانى براى سومین سال متوالى، تیتراژ ویژه برنامه نوروزى خود را تکرار مى کند

این سومین سال است که احسان علیخانى در ویژه برنامه سال تحویل خود در شبکه سه، با تغییرات جزئى در خوانندگان، تیتراژ برنامه خود را تکرار مى کند که دلیل آن را استقبال مخاطبان از این قطعه محلى عنوان کرده است. قطعه «فصل بهار» با ترانه و ملودى حسن کریمى، نوروز ٩٣ با صداى شش خواننده و نوروز ٩۴ با صداى هفت خواننده از جمله مهدى یراحى، رضا صادقى، سعید شهروز، محمد علیزاده، مرتضى پاشایى و پیام عزیزى که به گویش هاى نواحى مختلف ایران مثل جنوبى، لرى، کردى و … آن را خوانده بودند، منتشر شد که امسال هم قرار است این رویه تکرار شود؛ با این تفاوت که تغییراتى در این قطعه اعمال شده است که از آن جمله مى توان به اضافه شدن سامان جلیلى با گویش مازنى اشاره کرد. سال گذشته ویدئو کلیپى به کارگردانى برادران بوشهرى براى این قطعه ساخته شده بود که نکته حائز اهمیت آن، تصاویرى از زنده یاد مرتضى پاشایى در انتهاى آن بود که گفته شد این تصاویر توسط برادران بوشهرى و با تکنیک هاى سه بعدى تهیه شده است. این در حالى بود که اسفند سال گذشته، یکی از عوامل تولید ویدئو موقع ضبط، یک عکس از خودش و بدل مرتضى پاشایى -که در مراسم چهلم پاشایى هم دیده شده بود- در اینستاگرام منتشر کرد که آن عکس بعد از یک ساعت پاک شد.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 150 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:53

۲۰۳۱۵۵۳انجمن موسیقی مازندران با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در ایام تعطیلات چند کنسرت موسیقی پاپ را برگزار می کند.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، تعدادی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ با همکاری انجمن موسیقی و مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و تهیه کنندگی سید رضا موسوی در ایام تعطیلات نوروز در هتل نارنجستان نور کنسرت هایی را برگزار می کنند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته روزهای ششم فروردین بنیامین بهادری، هفتم فروردین سیروان خسروی، هشتم فروردین احسان خواجه امیری، نهم فروردین مازیار فلاحی، دهم فروردین محمد علیزاده، یازدهم فروردین گروه هفت (سون) و دوازدهم فروردین بابک جهانبخش طی دو نوبت ساعت های ۱۷ و ۲۱ کنسرت های خود در هتل نارنجستان شهرستان نور برگزار می کنند.

در ایام تعطیلات نوروزی خوانندگان پاپ و تعدادی دیگر از گروه های موسیقی پاپ در قالب جشنواره ای نوروزی کنسرت هایی را در برج میلاد تهران، انزلی، جزیره کیش، جزیره قشم و چند شهر دیگر برگزار می کنند.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 126 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:53

photo_2016-03-19_17-15-00کلیپ تصویری «مازندران» به آهنگسازی و خوانندگی «محمدمهدی کاردگر» در آستانه فرارسیدن بهار و عید نوروز، از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این اثر با همراهی گروه موسیقی «صراحی» به هنرمندی مهدی ولی زاده (نی)، فرزاد محمد نژاد (تار و عود)، مهبد نبوی (کمانچه)، علی اکبر فضائلی (سنتور)، میلاد ولی زاده (تنبک)، امین حیدری (دف) و محمدمهدی کاردگر (دف و خواننده) تولید شده و به تهیه کنندگی دکتر آزاد عمرانی منتشر می شود.

شایان ذکر است که «محمدمهدی کاردگر» نوازنده و خواننده موسیقی ایرانی است که ساز تنبک را نزد اساتیدی چون حسن کابلی، بهمن رجبی و نوید افقه فراگرفته و سنتور را نیز با کمک اساتید زنده یاد عباس شریفی، پشنگ کامکار و مجید کیانی آموزش دیده است، همچنین آواز را نزد اساتید مظفر شفیعی، حمیدرضا نوربخش، محمدرضا لطفی و علی اصغر شاهزیدی فراگرفته است. این هنرمند پیش از این نیز با همراهی گروه های مختلف در داخل  و خارج از کشور به اجرای کنسرت پرداخته است.

کلیپ تصویری «مازندران» را با اجازه صاحب اثر در ادامه از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

+دانلود کلیپ تصویری «مازندران»

آنلاین ببینید:

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 137 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:53

haratiقطعۀ «یه سفرۀ ساده ولی یه دنیاس» به قلم «سیدجوادموسوی» و با آهنگسازی و خوانندگی «فرهادهراتی» و با گویندگی استاد «ناصرطهماسب» به عنوان هدیۀ نوروزی گروه کُر نامیرا از طریق نواخانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

«فرهاد هراتی» ضمن اشاره به این مطلب که پس از اجرای باشکوه کنسرت زمین مقدس در دیماه سال جاری، ضبط بخش کُر آلبوم زمین مقدس از هفته اول بهمن ماه آغاز و در هفته اول اسفند به پایان رسیده است، از آغاز مراحل میکس و مسترینگ این اثر خبر داد و درباره جزئیات گفت: «ضبط این آلبوم در استودیو بِل و با حضور توانمند صدابردار خوب کشورمان آقای امید نیک بین به انجام رسیده است. جهت معرفی آلبوم زمین مقدس تصمیم گرفتم قطعه اول این اثر را به مناسبت فرارسیدن سال نو از طریق نواخانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»د ر اختیار عموم قرار دهم.»

این هنرمند به ساخت و تولید دو قطعه موسیقی با ترانه هایی از سیدجوادموسوی اشاره کرد و گفت: «خوانندگی این دواثر که یکی به نام «یه سفره ساده ولی یه دنیاس» که در ارتباط با سفره هفت سین و دیگری قطعه در ارتباط با فصل بهار می باشد، برعهده خود بنده بوده است و تهیه کنندگی آن برعهده آقای جلال چاوشیان می باشد. همچنین قطعه ای بی کلام به نام «نقش عشق» نیز توسط خود من ساخته شده است که موضوع آن دربارۀ تولد دوباره زمین درفصل بهار است و درحال تصویرگذاری می باشد. گفتنی ام این قطعه نیز به زودی به شکل رایگان توزیع و در دسترس عموم شنوندگان قرار خواهد گرفت.»

فرهادهراتی در انتهای صحبت هایش با اشاره به پشت سر گذاشتن زمستانی پُرکار، ضمن تبریک سال نو به تمامی ایرانیان در سرتاسر دنیا آرزو کرد تا سال نود و پنج سالی پر از انرژی، امید و دست یافتن به تمامی آرزوها باشد.

+این قطعه را می توانید با اجازه صاحب اثر و از طریق نواخانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود کنید (اینجا کلیک کنید)

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 141 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:10

سالار عقیلی

سالار عقیلی

قطعه «از این حال به آن حال» با صدای «سالار عقیلی» خواننده مطرح موسیقی ایرانی، در آستانه فرارسیدن بهار و عید نوروز ۱۳۹۵، از طریق «نواخانه» سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» ف منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

آهنگساز و تنظیم کننده این اثر «محسن حسین» است و عبدالجبار کاکایی شعر «از این حال به آن حال» را سروده است.

+این قطعه را می توانید با اجازه صاحب اثر و از طریق نواخانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود کنید (اینجا کلیک کنید)

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 143 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:10

۱۴۰۱x788-pitbull-and-enrique-at-prudential-24به نظر می‌رسد دیگر این روزها رسانه ملی تنها دو ماه در سال مخاطبان جدی پیدا می‌کند؛ ماه مبارک رمضان و عید نوروز. پس طبیعتا دست‌اندرکاران مجموعه‌های تلویزیونی این موقعیت را از دست نمی‌دهند و به موضوع آهنگسازی و خواننده تیتراژهای ابتدایی و انتهایی مجموعه‌هایشان نگاه ویژه‌ای دارند؛ چراکه خوب می‌دانند همین خواننده‌ها و موسیقی‌ها می‌توانند به تنهایی تا سال‌ها بِرندی معتبر برای مخاطبانی باشند که شاید این روزها موسیقی و تیتراژ برنامه‌ها، حتی برایشان از مضمون آنها هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به هر ترتیب، در آستانه سال نو تلاش کردیم با یک نگاه اجمالی به مهم‌ترین مجموعه‌ها و برنامه‌های نوروز سال ۹۵ در رسانه ملی، شرح مختصری از فضای امسال آهنگسازی و ملودی آثار داشته باشیم که به نتایج جالبی هم رسیدیم؛ آن هم حضور حداقلى چهره هاى جریان اصلى موسیقى، در رسانه ملی.

* همکارى علیرضا عصار و علیرضا افکارى در تجربه‌اى متفاوت

علیرضا عصار که برای اولین‌بار اجرای تیتراژ را در رسانه ملی تجربه کرده، تیتراژ ابتدایی برنامه تحویل سال شبکه اول سیما بهنام «یکِ یک» را خوانده که قرار است با اجرای علی ضیا، در لحظات آغاز سال ۹۵ روی آنتن برود. قطعه جدید این خواننده در عین داشتن مهر و امضای همیشگی‌اش، حال و هوای متفاوتی دارد. این خواننده قدیمی موسیقی پاپ درباره تجربه تولید این قطعه به «موسیقى ما» می‌گوید: «این ترانه برای خود من تجربه بسیار جدید و لذت‌بخشی است. موسیقی این کار از ساخته‌های علیرضا افکاری است که شعر آن را حسین غیاثی سروده و تنظیم آن هم برعهده سعید زمانی بوده است. بار اول است که با هر سه این دوستان همکاری می‌کنم که برایم تجربه بسیار دلچسبی بوده است و امیدوارم مردم هم آن را دوست داشته باشند. در این کار سعی کرده‌ام از قالب قبلی خودم بیرون بیایم و بیشتر به ملودی نزدیک شوم که مجموعا شبیه کارهایی که از من شنیده شده نیست.» علی ضیا امسال برای این برنامه اتفاقات متفاوتی را تدارک دیده که مهمترین مساله خبرساز آن، مسابقه استعدادیابی است. قرار است چهره‌های جوان و مستعد که تاکنون آلبومی در بازار منتشرنکرده‌اند اثری از خود، برای برنامه «یکِ یک» ارسال کنند و داوران این برنامه نفر برگزیده را انتخاب کنند. در ادامه از سوی دست‌اندرکاران برنامه تحویل سال شبکه یک، به این هنرمند شعر و موسیقی داده می‌شود تا تیتراژ پایانی برنامه را اجرا کند. نکته حائز اهمیت فراخوان علی ضیا برای کشف خواننده مستعد این است که افرادی که تمایل به شرکت در این رقابت دارند، نباید پیش از این آلبومی را در بازار موسیقی منتشر کرده باشند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که کلیپ جدیدی هم از گروه «پالت» در این برنامه پخش خواهد شد.

* گروه «داماهی» اولین تجربه تیتراژخوانی خود را با سریال سعید آقاخانی آغاز می‌کند

تقریبا نوروزی نبوده که سعید آقاخانی برنامه‌ای برای تلویزیون نداشته باشد. او امسال هم دست‌پر به رسانه ملی آمده و سریال «بیمار استاندارد» را با همراهی بهرام توکلی برای پخش از شبکه سوم سیما آماده کرده است. آقاخانی که اکثرا تیتراژ سریال‌هایش را خارج از فضای مِین‌استریم پاپ ایران انتخاب می‌کند، این‌بار هم همان مسیر را در پیش گرفته و قرار است گروه «داماهی» خواننده هر دو تیتراژ این برنامه باشد. دارار دارایی، سرپرست گروه «داماهی» درباره تیتراژ این سریال که اولین تجربه تیتراژخوانی آنها هم محسوب می‌شود به «موسیقی ما» می‌گوید: «این کار برعکس موسیقی‌های قبلی ما، تقریبا یک موزیک استاندارد پاپ است اما همچنان امضا و صدای «داماهی» در آن مشهود است. طبق روال گروه، رضا کولغانی خواننده این اثر است و شایان ریاحی، حمزه یگانه،ابراهیم علوی و من نوازنده‌های این کار هستیم.» او درباره ترانه این کار هم می‌گوید: «ترانه این کار را کیان ایرجی سروده که برای اولین‌بار است با «داماهی» همکاری می‌کند.شعر ما به نوعی الهام گرفته از سناریوی خود سریال است وبرخلاف قطعات آلبوم، این آهنگ به دلیل محدودیت‌های تلویزیون،کوتاه است.» یحیی سپهری‌شکیب که ساخت موسیقی متن این برنامه را برعهده داشته، معرف گروه «داماهی» برای این سریال هم بوده است. دارایی در این‌باره می‌گوید: «پیشنهاد این کار از طرف آهنگساز سریال، یعنی یحیی سپهری‌شکیب بود. او دنبال صدایی کمتر شناخته شده و خارج از جریان اصلی موسیقی پاپ ایران بود و به همین دلیل برای ساخت تیتراژ این برنامه، به ما پیشنهاد داد. علاوه بر آن، ما سعید آقاخانی و بهرام توکلی (نویسنده) را هم خیلی خوب می‌شناختیم و به این ترتیب همه چیز دست به دست هم داد تا این کار را انجام دهیم.»

* حضور پررنگ گروه «بمرانی» در ویژه برنامه‌های نوروزی/ «بمرانی» بار دیگر تیتراژ برنامه «خندوانه» را می‌خواند

سری سوم «خندوانه» برنامه پرطرفداری که خیلی زود مورد استقبال مردم قرار گرفت، بار دیگر از شبکه «نسیم» به مدت طولانی‌تری مهمان خانه‌های مردم شده است. این‌بار هم گروه «بمرانی» موزیکی را برای تیتراژ این برنامه آماده کرده که از نوروز، هر شب روی آنتن خواهد رفت. بهزاد عمرانی، خواننده گروه درباره آن به «موسیقی ما» می‌گوید: «برای ویژه برنامه «خندوانه» در روز اول عید، اثر جاودانه «نوروز» را -که آن را با صدای زنده یاد احمد عاشورپور شنیده‌ایم- آماده کرده‌ایم که با گروه اجرا می‌کنیم. علاوه بر آن، تیتراژ این برنامه را هم ساخته‌ایم که البته فرصت کوتاهی برای این کار داشتیم و آن را که فضایی کانتری و بلوز دارد، تماما در استودیو شخصی خودمان ضبط کرده‌ایم. راستش تیتراژی که برای سری دوم «خندوانه» آماده کرده بودیم، خیلی مورد رضایت خودمان نبود چراکه قطعه دیگرى براى آن آماده کرده بودیم که تلویزیون آن را به دلیل ویدئویی که برایش ساخته بودیم قبول نکرد و در نتیجه آهنگ دیگرى را جایگزینش کردیم. برای همین سعی کردیم این‌بار کار ویژه‌تری انجام دهیم که امیدواریم اتفاقات خوبی برای آن بیفتد.» در ضمن تیتراژ ابتدایی این برنامه هم کاری از گروه «بمرانی» است که صرفا یک موسیقی اینسترومنتال (سازی) است. البته این تنها حضور نوروزی «بمرانی» در تلویزیون نیست که مانی مزکی (نوازنده سازهای بادی و سرپرست گروه بمرانی) درباره آن می‌گوید: «برای ویژه برنامه شبکه ۴ به همراه بهزاد، قطعه «نوروز تو راهه» ثمین باغچه‌بان را به همراه ساز دهنی و گیتار اجرا کرده‌ایم که شب عید از این شبکه پخش خواهد شد. این قطعه در آلبوم «رنگین کمان» است که برای ارکستر سمفونیک ساخته شده و سال ۵۷ با ارکستر سمفونیک رادیو وین به اجرا درآمده است. این آلبوم که برای موسیقی کودکان ساخته شده، یکی از آثار مهم ثمین باغچه‌بان است که برای نسلی که از سنین کودکی به آن گوش سپرده‌اند، خاطره‌انگیز و دلنشین است. برای ما هم همین همین حس را تداعی می‌کند که امیدواریم مورد توجه مخاطبانمان قرار بگیرد.»

* همکاری مهران مدیری و مهیار علیزاده در دو برنامه نوروزی؛

«دورهمی» و «زعفرانی» برای اولین‌بار است که مهران مدیری و مهیار علیزاده با یکدیگر همکاری می‌کنند که این همکاری منتج به ساخت دو تیتراژ برای رسانه ملی در نوروز ۹۵ شده است. مهران مدیری در سال جدید برنامه‌ای با عنوان «دورهمی» را روی آنتن شبکه «نسیم» می‌برد که موسیقی تیتراژ این برنامه توسط مهیار علیزاده ساخته شده و این کارگردان و بازیگر باسابقه هم آن را اجرا کرده است. موسیقی تیتراژ «دورهمی» با تمامی کارهایی که علیزاده تا کنون ساخته، تفاوت دارد. او این‌بار به سراغ موسیقی فیوژن با گرایش جَز رفته و خبری از ساخته‌های ارکسترال او در این کار نیست. دومین پروژه‌ای که مدیری و علیزاده در آن همکاری کرده‌اند به تیتراژهای ابتدایی و پایانی سریال «زعفرانی» مربوط می‌شود که از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت. آثاری که این دو هنرمند برای سریال نوروزی شبکه دوم سیما آماده کرده‌اند فضای متفاوتی دارد که مهیار علیزاده درباره آن می‌گوید: «یک قطعه، ریتمیک با تم خراسانی و شعری از مولانا و هم‌خوانی حمیدرضا ترکاشوند است که تنظیم آن با همکاریپیمان حاتمی انجام شده و یکی هم تصنیفی با شعری از استاد محمدعلی بهمنی است که تنظیم آن را بهنام ابوالقاسم برعهده داشته است.» مهیار علیزاده که این موسیقی‌ها، دومین حضورش در تلویزیون محسوب می‌شوند، سازنده موسیقی متن مجموعه «زعفرانی» هم هست و قطعاتی که او برای متن این سریال ساخته، متمایل به موسیقی فولکلور خراسان هستند. سریال «زعفرانی» به تهیه کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی حامد محمدی این روزها در لوکیشین‌های مختلف مراحل ضبط را پشت سر می‌گذارد که مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، هادی کاظمی و مهران احمدی از جمله بازیگران حاضر در این مجموعه هستند.

* آریا عظیمى نژاد با موسیقى سریال «قرعه» مهمان نوروزى شبکه سه مى‌شود

سریال «قرعه» که دقیقه نود به سریال‌هاى نوروزى تلویزیون اضافه شده، قرار است هر شب از شبکه سوم سیما با موسیقى آریا عظیمى نژاد مهمان خانه‌هاى مردم باشد. آریا عظیمى نژاد، نوازنده سه تار و آهنگساز ایرانى که هر سال تلاش می‌کند موسیقی متفاوتی را در فیلم‌های نوروز ارائه دهد و فصل مشترک آثارش معمولا بهره‌گیری از تم‌ها و ملودی‌های نواحی مختلف ایران نظیر خراسانی و مازندرانی و سیستانی و بوشهری است، تاکنون براى فیلم‌ها و سریال‌هاى زیادى از جمله «پایتخت»، «دودکش»، «میم مثل مادر» و … موسیقى ساخته و تجربه کار با کارگردان‌هایی مثل سیروس الوند، کمال تبریزى و فریدون جیرانى را در کارنامه کارى خود دارد که این بار موسیقى‌اش را با سریال «قرعه» به کارگردانى برزو نیک نژاد، به گوش‌ها مى‌رساند. فریبا متخصص، هدایت‌ هاشمی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، غلامرضا نیکخواه، علی صالحی، اشکان اشتیاق و محمدرضا علیمردانی از جمله بازیگرانى هستند که در این سریال طنز به ایفاى نقش پرداخته‌اند.

* احسان علیخانى براى سومین سال متوالى، تیتراژ ویژه برنامه نوروزى خود را تکرار مى کند

این سومین سال است که احسان علیخانى در ویژه برنامه سال تحویل خود در شبکه سه، با تغییرات جزئى در خوانندگان، تیتراژ برنامه خود را تکرار مى کند که دلیل آن را استقبال مخاطبان از این قطعه محلى عنوان کرده است. قطعه «فصل بهار» با ترانه و ملودى حسن کریمى، نوروز ٩٣ با صداى شش خواننده و نوروز ٩۴ با صداى هفت خواننده از جمله مهدى یراحى، رضا صادقى، سعید شهروز، محمد علیزاده، مرتضى پاشایى و پیام عزیزى که به گویش هاى نواحى مختلف ایران مثل جنوبى، لرى، کردى و … آن را خوانده بودند، منتشر شد که امسال هم قرار است این رویه تکرار شود؛ با این تفاوت که تغییراتى در این قطعه اعمال شده است که از آن جمله مى توان به اضافه شدن سامان جلیلى با گویش مازنى اشاره کرد. سال گذشته ویدئو کلیپى به کارگردانى برادران بوشهرى براى این قطعه ساخته شده بود که نکته حائز اهمیت آن، تصاویرى از زنده یاد مرتضى پاشایى در انتهاى آن بود که گفته شد این تصاویر توسط برادران بوشهرى و با تکنیک هاى سه بعدى تهیه شده است. این در حالى بود که اسفند سال گذشته، یکی از عوامل تولید ویدئو موقع ضبط، یک عکس از خودش و بدل مرتضى پاشایى -که در مراسم چهلم پاشایى هم دیده شده بود- در اینستاگرام منتشر کرد که آن عکس بعد از یک ساعت پاک شد.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 138 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:10

عبدالقادر مراغی

عبدالقادر مراغی

تندیس عبدالقادر مراغی دانشمند و موسیقیدان شهیر ایرانی پنجشنبه ۲۷ اسفندماه با حضور مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مراغه رونمایی شد.

مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهرستان مراغه پنجشنبه ۲۷ اسفندماه با حضور در میدان اصلی این شهر از تندیس عبدالقادر مراغی دانشمند و موسیقیدان شهیر ایرانی به هنرمندی کیان اسفندیاری مراغی رونمایی کردند.

میدان اصلی شهرستان مراغه سال ۸۷ همزمان با برگزاری همایش عبدالقادر مراغی با حضور هنرمندان صاحب نامی چون فرهاد فخرالدینی به نام این دانشمند و موسیقیدان ایرانی تغییر نام داده بود.

مسئولان و مدیران فرهنگی شهرستان مراغه در نظر دارند به زودی «بنیاد عبدالقادر مراغی» را افتتاخ کنند.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 143 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 19:42

۶۳۵۸۸۸۰۲۸۲۹۵۹۸۰۰۸۴حسین علیزاده، ردیف‌دان، آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار معتقد است: «آن چیزی که واقعا تاثیر اصلی دارد، بخش اجتماعی موسیقی است، نه این که صرفا منظورم برگزاری یک کلاس خوب درس یا داشتن یک استاد خوب باشد، نه! اگر موزیسین، بهترین دوره ها را ببیند و بهترین آموزش ها را طی کند، ولی نگاه و شعور اجتماعی نداشته باشد. هنرش تاثیری ندارد، به همین خاطر است که من فکر می کنم موسیقی دانشگاه باید روشنفکر بوده و بینش داشته باشد.»

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، علیزاده این سخنان را در گفتگو با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق گفته است که بخش های مهم این گفتگو را در زیر می خوانید:

*فضای موسیقی در ایران, فضایی است که نه منتقد دارد و نه رابطه هنرمندانش با یکدیگر, رابطه ای خارج از کلیشه های سنتی است. شاید به این دلیل که ما اهالی هنر, این طور بار می آییم که چندان ارتباطی با همدیگر نداشته باشیم و نقدهای مان را در درون فضای موسیقی کشور مطرح نکنیم؛ اما من فکر می کنم بعد از انقلاب, رشد اجتماعی به گونه ای بود که دیگر امروز نمی توانید نسبت به مسایل اجتماعی اطراف تان بی تفاوت باشید.

*در این ۳۷ سال کارزاری بوده که همه را حتی موسیقی دان ها را به سمت مسایل اجتماعی سوق داده و حالا شما نمی توانید هویت ملی و جهانی خود را کتمان کنید و برای به دست آوردن این هویت هم باید از سرزمین مادری تان دست به کار شوید؛ بنابراین من باید در چنین فضایی لب به سخن می گشودم؛ اما با حفظ احترام دیگران, تا هنرمندی از حرف هایم آزرده نشود.

*قطعا موسیقی ما به خاطر شرایطی که در ایران دارد, بیش از هر چیز از نگاه ها و دغدغه های اجتماعی می تواند به سمت رشد برود؛ البته جامعه موسیقی ما را نمی شود به صورت یک دست تعریف کرد, چرا که هر کسی متعلق به یک جریان فکری و اعتقادی است.

*چه کسی بهتر از من, قدر شجریان را می داند؟ چه کسی بهتر از من می داند شجریان یا شجریان ها چه ارزشی برای این مملکت دارند؟ مدام می گوییم تخت جمشید و عالی قاپو و سی و سه پل, جزء آثار ماندگار فرهنگی ما هستند, شجریان هم به نظرم, یکی از همین آثار ماندگار ماست و حتی فراتر از آن, حالا مردم به شجریان می گویند خسرو آواز ایران, این از آن اصطلاحاتی است که ممکن است من دوست نداشته باشم, اما ذات شجریان را دوست دارم و در طول ۴۰ سال, شاهد طلبگی او شاهد عشق او بوده است و هستم.

*آن چیزی که واقعا تاثیر اصلی دارد, بخش اجتماعی موسیقی است, نه این که صرفا منظورم برگزاری یک کلاس خوب درس یا داشتن یک استاد خوب باشد, نه! اگر موزیسین, بهترین دوره ها را ببیند و بهترین آموزش ها را طی کند,؛ ولی نگاه و شعور اجتماعی نداشته باشد. هنرش تاثیری ندارد, به همین خاطر است که من فکر می کنم موسیقی دان باید روشنفکر بوده و بینش داشته باشد.

*به نظرم شجریان, از جمله موسیقی دانشگاه هایی است که باعث شده موسیقی در جامعه ما احترامی چندین برابری پیدا کند, او فراتر از یک خواننده عمل کرده و به همین خاطر که هنرمند بزرگی است و تاثیرگذار, گاهی اوقات هم باید سرحرف خودش بایستد و پاسبان جایگاه خودش باشد.

*کسی که ربنا را خوانده و دل اقشار مختلف مردم را در پای سفره های افطار تسخیر کرده, یک جایگاه ویژه مردمی دارد. اتفاقا می خواهم بگویم که چنین شخصیتی, توانسته در دل مردم مذهبی هم جا باز کند, چرا دستی دستی می خواهیم او را به صف غیرمذهبی ها بکشانیم؟ البته پاسخ سوالم را می دانم می گویند اگر شجریان این طور است پس چرا مامتوجه نمی شویم؟ قبول دارم که تظاهر نمی کند اما نباید هم بکند, مذهب باید در قلب انسان ها باشد نه این که آن را نمایش دهند.

*در روزهایی که نسبت به عدم پخش ربنای او, واکنش هایی به وجود آمد, دلیل دفاع من از شجریان به خاطر احترام به هنر است. همه ما خواهیم رفت و زمان خواهد گذشت, اما تاریخ یک روز شهادت می دهد به شجریان هنرمندی با این درجه از هنر چه گذشت و چه رفتارهایی با او شد. شجریان درخواست مجوز نمی کند چون واقعا چه کسی می خواهد به او مجوز بدهد؟ به نظرم مجوز اصلی اش را از مردم گرفته است. شجریان در قلب مردم جا باز کرده و حالا مجوز چه ارزشی می تواند داشته باشد؟ دردناک اینجاست که در انتخابات از شجریان استفاده تبلیغاتی می شود و بعد خبری از مجوز نیست. من اگر وزیر ارشاد بودمو به شجریان مجوز کنسرت نمی دادند, از سمت خود استعفا می کردم, چرا نکنم؟

*من واقعا احساس تاسف میخورم در دوره ای زندگی می کنم که شجریان اجازه کار ندارد. درست است که او نسبت به این موضوع سکوت پیشه کرده است, اما من به عنوان تعهد و وظیفه هنری- اجتماعی خود بارها نسبت به آن اعتراض کرده ام و گفته ام هیچ افتخاری برای ایران نیست که هنرمندی مثل او را ممنوع الکار کنند, چرا که او ممنوع شدنی نیست.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 141 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:56

۲۰۳۱۰۵۲خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به خوانندگی تیتراژ سری جدید مستند «ایران» از آغاز تور کنسرت های آمریکا پروژه «قصیده» بعد از پایان کنسرت های اروپا خبر داد.

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که هم اکنون در تور کنسرت های آمریکا پروژه «قصیده» حضور دارد، درباره تازه‌ترین فعالیت های موسیقایی خود بیان کرد: به تازگی با پایان گرفتن موسیقی متن سری جدید مستند «ایران» به تهیه کنندگی حسین طاهری، کارگردانی ایرج عاشوری و آهنگسازی افشین عزیزی خوانندگی بخش هایی از موسیقی متن و همچنین تیتراژ کار را به اتمام رسانده ام که با توجه به حال و هوای متفاوت این مجموعه تصور می کنم کار خوبی تقدیم مخاطبان می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ضبط موسیقی این مجموعه مستند مصادف با برگزاری تور کنسرت های بنده در اروپا و آمریکا شده در یک تجربه که برای خودم هم جالب بود آهنگساز اثر چند روز پیش بخشی از موسیقی کار برایم فرستاد و من هم طی مدت اقامتم در هلند تیتراژ پایانی مجموعه که با شعر افشین یداللهی آماده شده را در استودیو «بیز» آمستردام تولید کردم. البته تا آن جا که می دانم سری جدید مستند «ایران» در ۱۲ قسمت پخش خواهد شد که قسمت اول به استان قزوین اختصاص خواهد داشت.

این خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به تور کنسرت های آمریکا گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته مدتی است تور کنسرت های آمریکا پروژه «قصیده» آغاز شده و علاوه بر اجرا مرکز هنری «کلیو لند» در تالارهایی چون کارنگی هال نیویورک، لایسنرهال واشنگتن دی سی و مرکز فرهنگی هنری برکلی بوستون کنسرت هایی را برگزار می کنیم.

معتمدی در پایان صحبت های خود توضیح داد: کنسرت قصیده بر اساس قابلیت های مشترک موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی فلامنگوی اسپانیا شکل گرفته که آهنگسازی بخش ایرانی این پروژه بر عهده من بوده است و سینا جهان آبادی و حبیب مفتاح به عنوان نوازندگان ایرانی گروه همراه خواهند بود. پروژه قصیده تاکنون در رویدادهایی چون فستیوال فلامنکوی خِرِز(جنوب اسپانیا)، فستیوال فلامنکوی سویل(جنوب اسپانیا)، فستیوال مورگن لند (اوسنابروک – آلمان)، فستیوال فلامنکوی آمستردام، تئاتر رازا (اوترخت- هلند)، فستیوال فلامنکوی مادرید (اسپانیا)، فستیوال فلامنکوی رُم- ایتالیا، سالن بزرگ موزیک خِبا آمستردام و فستیوال کرِمس اتریش اجرا داشته است.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 151 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:56

۱۴۵۸۲۱۲۵۷۰۴۸۸_M_GH7548شماره دوم ماهنامه هنرهای نمایشی «پاراگراف» با نگاهی به زندگی و آثار زنده‌یاد مرتضی احمدی منتشر شد.

شماره دوم ماهنامه پاراگراف به مدیرمسؤولی بهاره برهانی و سردبیری محمدرسول صادقی با گفتارهایی از فریدون صدیقی، بهروز غریب‌پور، رامین شهبازی،‌ حسین پاکدل، عادل فردوسی‌پور، مسعود پاکدل، محمد صالح علاء، جواد آتشباری، هنگامه مفید، رضا بابک، رضا درستکار، بهرنگ بقایی و میرعلیرضا میرعلی‌نقی در وصف زنده‌یاد مرتضی احمدی منتشر شد.

در پیش‌شماره این مجله که ویژه اسفندماه است به قلم مدیرمسؤول آمده است: «شماره دوم پاراگراف را گذاشتیم برای مرتضی‌خان احمدی تا با صدایش به استقبال بهار برویم. بهار یک نقطه دارد؛ نقطه آغاز بهار زندگی‌تان بی‌انتها باد.»

همچنین در بخش دیگری از این مجله به قلم سردبیر آمده است: «به کوچه بهار رسیدیم،‌ همیشه بعد از سفیدی، سبز است و دوباره زمین شکوفه است اما پنداری جای یکی خالی است؛ جای صدای طهرون. برای دومین شماره پاراگراف به سراغ همانی رفتیم که جایش خالی است. زنده‌یاد مرتضی احمدی که جنسش از بهار بود و نوروز بود و تهران که خاطره شد و خاطره ماند.»

فریدون صدیقی، روزنامه‌نگار پیشکسوت نیز در شماره دوم پاراگراف مطلبی را با عنوان «پیش‌پرده‌خوان بهار بود، آقای روباه درستکار» در وصف مرتضی احمدی نوشته است.

«باباشمل نماند و پیش ‌آمد»، «مرتضی احمدی به فرهنگ عامه»، «روشن‌تر از خاموشی چراغی نیست»، «سلطان سعدآباد صدایش می‌کنیم»،‌ «ستاره‌ای به رنگ قرمز»، «دانه دادن به کبوتران بام‌ها»، «امان امان ای روزگار»،‌ «صداهای رویاهای کودکی‌ام»،‌ «چشم و گوش و هوش تهران»، «می‌خوانیم به ناز نفست»، «مرتضی احمدی پرکردن خلأ شانس»، «بیدار و زنده هنوز» و «شهر تو نیست … صدای تو هست» عناوینی است که در وصف زنده‌یاد مرتضی احمدی با نوشتارهایی روایت شده است.

همچنین صفحاتی از پاراگراف به انتشار تصاویری از دوران جوانی و میانسالی و مرتضی احمدی و همچنین تصاویر مراسم تشییع پیکر این هنرمند اختصاص دارد.

تصویر زنده‌یاد مرتضی احمدی در صفحه روی جلد «پاراگراف» منتشر شده است. شماره دوم ماهنامه هنرهای نمایشی پاراگراف اسفند ۹۴ در ۷۲ صفحه منتشر شده است.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 126 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 13:49

photo_2016-03-15_09-52-41تور کنسرت‌های آقای مشکی پوش با استقبال دوستداران این خواننده در آمریکا پیگیری شده است و حضور شش هزار نفره دوستداران این خواننده در سالن «مایکروسافت تئاتر» از نکات برجسته این تور بود که سایت رسمی «مایکروسافت تئاتر» نیز با اشاره به این کنسرت، از رضا صادقی به عنوان خواننده جهانی ایرانی‌ها نام برد.

رضا صادقی که این روزها در حال برگزاری تور آمریکای کنسرت‌هایش است، در روزهای گذشته در شهرهای مختلف آمریکا روی صحنه رفته است. این خواننده  درباره روند برگزاری برنامه هایش در شهرهای مختلف آمریکا توضیح داد: «اولین اجرای برنامه مان در سیاتل بود. سپس در لس آنجلس و سالن مایکروسافت تئاتر روی صحنه رفتیم و این کنسرت واقعا اجرایی پرهیجان و جذاب بود و یکی از بزرگ ترین اجراهایی بود که تجربه کرده بودم. جالب اینجا بود که حساب توئیتر این سالن بعد از این اجرا حساب شخصی من در توئیتر را فالو کرد. دالاس و سن خوزه دیگر شهرهایی بودند که در آنها به اجرای برنامه پرداختم.»

صادقی درباره کنسرت سالن «مایکروسافت تئاتر که به اجرایی با حضور ۶ هزار نفر بود ودر سایت این سالن نیز بازتاب داده شد، توضیح داد: «واقعا این سالن بهترین سالن کنسرت در جهان است و حضور باشکوه ایرانی ها در کنسرت من بسیار برایم لذت بخش بود. با یک گروه بزرگ زهی این برنامه را روی صحنه بردیم و حضور پویا نیک پور به عنوان رهبر ارکسترو حضور «میثم مروستی در این اجرا برای من بسیار موثر بود.»

صادقی درباره تور کنسرت هایش در آمریکا افزود: « شرکت «ویولا اینترتیمنت» با مدیریت بسیار عالی و بکر این تور را برنامه ریزی کرده است و از آنها ممنونم. علی جعفری نیز بسیار در هماهنگی های برنامه موثر بوده که وزنه بزرگی برای این تور برای من بود. بعد از اجرای لس آنجلس در «دالاس» روی صحنه رفتیم و الان هم صدای من را از سن خوزه می شنوید! نیم ساعت بعد از اجرای کنسرتم و حال خوبی که هموطنانم به من داده‌اند.» صادقی ادامه داد: « مردم با محبتی داریم و نکته اینجاست که مردم اینجا خیلی باحال و پر انرژی اند و اصالت‌ها را هنوز محکم چسبیده‌اند.هر جامیروم محبت و انرژی مثبت می‌بینم و به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم. حضور هنرمندان خوب موسیقی ایران در خارج از کشور برای من لذت بخش بود و از تماس هاو ارتباط و حضورشان در کنسرتم واقعا لذت بردم. از بچه‌های داخل ایران هم ممنونم که هر روز برای من انرژی مثبت می فرستند.از نیکان و احسان خواجه امیری و خیلی های دیگر. از مردم سرزمینم ممنونم که با انرژی مثبت شان حال ما را خوب می کند و امیدوارم سال خوبی را پیش رو داشته باشند. »

صادقی در انتهای صحبت هایش نیز گفت: «عید را به همه تبریک می گویم و علاوه بر اجرا، مشغول چند اجرای استودیویی هستم. دلم برای همه ایرانی ها و هموطنانم تنگ شده است و قول می دهم با دست پر به ایران برگردم.»

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 146 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 13:49

کیوان ساکت

کیوان ساکت

کیوان ساکت می‌گوید یک آلبوم تک‌نوازی تار دارد که خیلی وقت است می‌خواهد منتشر کند، چون احساس می‌کند در میان چند آلبوم ارکستری جای آن بسیار خالی است.

کیوان ساکت در بخشی از صحبت‌هایش به کارهای در راه انتشارش گفت: یک مجموعه دارم که کارهای کتاب‌هایم را می‌سازم. یک آلبوم تک‌نوازی تار دارم که خیلی وقت است می‌خواهم منتشر کنم، چون احساس می‌کنم در میان چند آلبوم ارکستری، جای آن بسیار خالی است. آلبوم اخیرم نیز چندی پیش با نام “یک خانه پر ز مستان” منتشر شد که فکر می‌کنم با توجه به وسواسی که ما داریم، یکی از بهترین کنسرت‌های تصویری از لحاظ اجرا، رپرتوار و تدوین در چند سال اخیر خواهد بود. مشخصه بارزی که این آلبوم دارد این است که سه نفر از هنرمندانش، آقای علیرضا خورشیدفر استاد کنترباس و دو نوازنده موسیقی نواحی از خراسان، آقای ذوالفقار عسکریان و آقای غلامعلی پورعطایی امروز دیگر در کنار ما نیستند. من همیشه سعی کرده‌ام با وسواسی که نسبت به موسیقی و کار خودم دارم، آثاری را که تقدیم مردم عزیزمان می‌کنم، طوری باشد که درشان موسیقی ایرانی و درشان مردم فرهیخته علاقه‌مند به موسیقی ایرانی باشد و بتواند حداقل یک گام ذوق شنیداری مخاطبان ما را ارتقا بدهد. هدف من همیشه همین بوده و اگر در دوره‌ای آثار من با فاصله منتشر شده‌اند، دلیل این بوده که من هر وقت که احساس کنم لازم است سخنی تازه گفته شود احساس می‌کنم که آلبومی را به صورت صوتی یا کنسرت تصویری ارائه دهم.

وی افزود: آرزوهای من در پاره‌ای از موارد دست‌نیافتنی است، اما بزرگ‌ترین آرزویم این است که دیگر کودکی را نبینم که نیمه‌شب در سطل زباله دنبال غذا یا پلاستیک بگردد. آرزو دارم که دیگر کودکی را نبینم که سر چهارراه‌ها گل یا فال می‌فروشد، در حالی که آن‌ها باید سر کلاس درس باشند. آرزو می‌کنم که هیچ کارتن‌خواب و هیچ بیمار و فقیری را نبینم که در خیابان مأوا کرده است. آرزو دارم موسیقی ملی ایران، در دست آدم‌هایی باشد که شایستگی این بار گران و سنگین فرهنگی ایران را داشته باشند. آرزو دارم که تبعیض و بی‌انصافی‌ها از جامعه موسیقی رخت بربندد.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 149 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 13:49

CoverFereydounقطعه «داره بارون میاد» با صدای «فریدون آسرایی» خواننده بنام موسیقی پاپ کشورمان، منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آهنگسازی این قطعه برعهده بهنام کریمی بوده و بهروز کشاورز ترانه «داره بارون میاد» را سروده است، پیام شفاهی هم تنظیم کننده این اثر است.

+این قطعه را می توانید با اجازه صاحب اثر و از طریق نواخانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود کنید (اینجا کلیک کنید)

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 124 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:33

Shahram Shokoohi - Divoonegiقطعه «دیوونگی» با صدای «شهرام شکوهی» خواننده مطرح موسیقی پاپ کشورمان، منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کار  آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ «دیوونگی» برعهده عادل فلاح بوده و مهلا سلیمانی ترانه این قطعه را سروده است

+این قطعه را می توانید با اجازه صاحب اثر و از طریق نواخانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود کنید (اینجا کلیک کنید)

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 119 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:33

جمال محمدی

جمال محمدی

سرپرست گروه موسیقی «کایر» در مازندران گفت: به‌تازگی افرادی با لباس نوروزخوان، گدایی می‌کنند و باید از این کار در خیابان‌های شهر جلوگیری شود.

جمال محمدی – سرپرست گروه موسیقی کایر – درباره برگزاری آیین نوروزخوانی در خیابان‌ها، اظهار کرد: نوروزخوانی به‌عنوان جشن و آیین، مدتی است که به دوره‌گردی تبدیل شده و کسانی که مازندرانی نیستند، با لباس‌های پاره و با آوازهای فارسی که اصلا به گویش این منطقه نیست، گدایی می‌کنند.

او ادامه داد: برخی از آن‌هایی که در خیابان‌ها نوروزخوانی می‌کنند، حتی گاهی روزی یک میلیون تومان درآمد دارند. در حالی که مردم شهر ما هزینه خرید شب عید را هم ندارند و این موضوع، چهره شهر را خراب کرده است.

محمدی با بیان این‌که اگر می خواهیم نوروز را جشن بگیریم، باید در یک سالن برای آن برنامه‌ریزی کنیم، گفت: با برگزاری نوروزخوانی، در خیابان‌ها ترافیک ایجاد می‌شود. از سوی دیگر، انداختن هزار تومان در سینی نوروزخوان، در شأن آیین نوروزی نیست.

وی با توصیه به گروه‌های مختلف هنرمندان برای اجرا نکردن چنین آیینی در خیابان‌ها، تأکید کرد: این کار، پاسداشت نوروز نیست، بلکه به آیین و آداب مازندران لطمه می‌زند. امیدواریم مسؤولان سالنی را در اختیار هنرمندان قرار دهند تا آن‌ها بتوانند با اجرای نمایش‌های آیینی مانند سرنا زدن، برنامه‌های خود را اجرا کنند.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 138 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:33

CoverFereydounقطعه «داره بارون میاد» با صدای «فریدون آسرایی» خواننده بنام موسیقی پاپ کشورمان، منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آهنگسازی این قطعه برعهده بهنام کریمی بوده و بهروز کشاورز ترانه «داره بارون میاد» را سروده است، پیام شفاهی هم تنظیم کننده این اثر است.

+این قطعه را می توانید با اجازه صاحب اثر و از طریق نواخانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود کنید (اینجا کلیک کنید)

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:02

Shahram Shokoohi - Divoonegiقطعه «دیوونگی» با صدای «شهرام شکوهی» خواننده مطرح موسیقی پاپ کشورمان، منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کار  آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ «دیوونگی» برعهده عادل فلاح بوده و مهلا سلیمانی ترانه این قطعه را سروده است

+این قطعه را می توانید با اجازه صاحب اثر و از طریق نواخانه سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود کنید (اینجا کلیک کنید)

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 118 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:02

جمال محمدی

جمال محمدی

سرپرست گروه موسیقی «کایر» در مازندران گفت: به‌تازگی افرادی با لباس نوروزخوان، گدایی می‌کنند و باید از این کار در خیابان‌های شهر جلوگیری شود.

جمال محمدی – سرپرست گروه موسیقی کایر – درباره برگزاری آیین نوروزخوانی در خیابان‌ها، اظهار کرد: نوروزخوانی به‌عنوان جشن و آیین، مدتی است که به دوره‌گردی تبدیل شده و کسانی که مازندرانی نیستند، با لباس‌های پاره و با آوازهای فارسی که اصلا به گویش این منطقه نیست، گدایی می‌کنند.

او ادامه داد: برخی از آن‌هایی که در خیابان‌ها نوروزخوانی می‌کنند، حتی گاهی روزی یک میلیون تومان درآمد دارند. در حالی که مردم شهر ما هزینه خرید شب عید را هم ندارند و این موضوع، چهره شهر را خراب کرده است.

محمدی با بیان این‌که اگر می خواهیم نوروز را جشن بگیریم، باید در یک سالن برای آن برنامه‌ریزی کنیم، گفت: با برگزاری نوروزخوانی، در خیابان‌ها ترافیک ایجاد می‌شود. از سوی دیگر، انداختن هزار تومان در سینی نوروزخوان، در شأن آیین نوروزی نیست.

وی با توصیه به گروه‌های مختلف هنرمندان برای اجرا نکردن چنین آیینی در خیابان‌ها، تأکید کرد: این کار، پاسداشت نوروز نیست، بلکه به آیین و آداب مازندران لطمه می‌زند. امیدواریم مسؤولان سالنی را در اختیار هنرمندان قرار دهند تا آن‌ها بتوانند با اجرای نمایش‌های آیینی مانند سرنا زدن، برنامه‌های خود را اجرا کنند.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:02

۱۴۲۳۸۹۷۵۴۴۲۰۲_Mehdi Ghasemi-27همزمان با برپایی ویژه‌برنامه “نوروزگار” در برج میلاد، جشنواره کنسرت‌های نوروزی پایتخت نیز در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

در این برنامه قرار است مازیار فلاحی و گروه‌های دنگ‌شو، چارتار و پالت اجراهایی را ویژه نوروز ۹۵ در یادمان ملی ایرانیان داشته باشند.

این اولین‌بار است که همزمان با آغاز نوروز، جشنواره کنسرت‌های نوروزی برای مسافران و شهروندان در یادمان ملی ایرانیان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به کنسرت‌های پاپ و تلفیقی می‌توانند از چهارم تا نهم فروردین ۹۵ با تهیه بلیت، به تماشای این کنسرت‌ها بنشینند.

کنسرت چارتار ۴ فروردین ماه ساعت ۲۲، کنسرت گروه پالت ۵ فروردین ساعت ۲۲، اجرای مازیار فلاحی ۸ فروردین و کنسرت دنگ‌شو ۹فروردین ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت ایران کنسرت، بلیت کنسرت گروه‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.

به گزارش ایسنا، یکی دیگر از برنامه‌های برج میلاد تهران همزمان با اجرای کنسرت‌های نوروزی، حمایت از کودکان کار است.

در این طرح، کودکان نوازنده در سطح شهر تهران شناسایی، ارزیابی و پایش شده‌اند و گروهی با عنوان “کوچه‌نوازان شهر” تشکیل شده که قرار است در نوروز، پیش از اجرای هر کنسرت‌ها، این گروه برای مردم قطعاتی را بنوازد.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 101 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:43